www.worldtravellers.be

 
If you cannot read Dutch, you can choose any language with the google translate tool
2011 - 2012 - 2013

S

I

N

G

A

P

O

R

E

-

S

I

N

G

A

P

O

R

E

-

S

I

N

G

A

P

O

R

E

-

S

I

N

G

A

P

O

R

E

Traveling is tasting the world ( Henny Bröcheler)

Opnieuw in Singapore - 7 mei.

Met de FJ naar Singapore aan de overzijde van de Johor Street is een optie met weinig kans van slagen.  Ten eerste hebben we geen aanvraag ingediend en ten tweede is de kans groot dat we aan de grens worden tegengehouden omdat we een gasfornuis hebben ingebouwd, en dan zijn er nog de portalen voor rekening rijden.  Dus gaan we met openbaar vervoer.  Eerst een taxi naar het station in JB en dan een bus tot aan het MRT ( metro ) station Kranji in Singapore.  Vandaar kunnen we verder met de goed werkende en snelle MRT. Het is weekdag en hopelijk is er niet teveel passage.  Toch zit de bus al op de causeway vast en het is al 10 uur,  tijd waarop de meeste grensarbeiders al in Singapore aan het werk zijn. 

Malaysia is verbonden door een brug met Singapore (hier een zicht op Johor Bahru)

Nog wat stempels in onze paspoorten
De causeway is een korte verbinding tussen het vasteland en het eiland Singapore. Langzaam vorderen we tussen de files vracht en andere wagens tot we in een grote hall binnenrijden.  Iedereen eruit want hier hebben we de pascontrole van Malaise. Als we de roltrap terug naar de bus stopplaats afdalen is het even zoeken naar de stopplaats van onze bus nr. 160. Met die bus rijden we verder – 10 tal minuten -  nu naar immigratie Singapore.  Zelfde procedure en nog een stempel in onze paspoorten,  We zijn in Singapore. Dezelfde bus brengt ons nu naar de MRT en vandaar gaan we zuidwaarts naar de omgevingen die ons bekend zijn van enkele reizen rond  het jaar 2000.
We voelen ons opnieuw goed in Singapore
 
Voor wie zich nog onze nieuwjaarswensen herinnert in 2001....
Links de foto in 2001 - rechts de foto in 2014


Singapore is de leuke stad gebleven zoals we die hebben leren kennen in het verleden. Hier is veel kapitaal aanwezig in de staatsstad, nog altijd worden grote torngebouwen gebouwd zelfs in de drukke wijk van Orchard straat zien we twee wolkenkrabbers in opbouw.  Ik vermoed dat de opgespoten gronden  (door de Nul uitgevoerd) ook al volgebouwd zijn…
Het is droog seizoen zegt men, maar zoals in JB worden we ook hier getrakteerd op een donderstorm en het wordt schuilen geblazen want in zulke regenbuien waagt niemand zich.

Bij het wandelen zagen we plots het luxueuze hotelcomplex: Marine Bay Sands staan
Wandelen in de Orchard Boulevard

We schuilen samen met velen aan de Clark’s Quai onder een immens groot en hoog portaal dat twee wolkenkrabbers met elkaar verbind. De kaai met zijn standbeelden  en de antieke brugjes ziet er nog uit zoals voorheen maar de skyline is niet meer dezelfde. Niet ver hier vandaan op de Marina Bay is de metamorfose nog groter.  Er zijn de F1 tribunes van het circuit aan de andere oever maar het intussen wereldberoemde Marina Sands hotelcomplex,  in gebruik genomen in diverse fazen rond 2011,  kan je niet negeren. 

Mooie, verzorgde en moderne gebouwen


Het duurste gebouwencomplex ter wereld, 8 miljard dollar!  Was oorspronkelijk geraamd op een kleine 4 miljard zonder de kosten van het terrein van iets over het 1 miljard dollar. Geld opgehoest door een financieringsgroep LVS uit Las Vegas. Het casino in het complex zou de moneymaker moeten zijn met zijn meer dan 25.000 bezoekers per dag…

De drie torens van het hotel met daarboven het skypark beschikken over 2561 kamers
het Marine Bay Sands complex
De metalen bomen -supertrees- zijn boomachtige structuren die variëren tussen de 25 meter en 50 meter-700x393
"Gardens by the Bay" de mooie verlichting 's avonds
Voor meer foto's van ons dagje Singapore klik hier


Lieve schrijft: Na ons avondmaal in het Marina Bay Sands complex bracht de metro ons naar de bus waar we alle grensprocedures opnieuw moesten ondergaan in omgekeerde richting.

Om middernacht kwamen we aan in Johor Bahru waar we genoten van onze welverdiende nachtrust.

 
naar boven Naar boven
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Shipping to Africa 27/03/2016
23/01/2016
16/01/2016
15/01/2016
Depart of part 6
15/01/2016
12/11/2015
29/10/2015
23/10/2015
22/10/2015
Depart of part 5
22/11/2015
21/05/2015
13/04/2015
27/03/2015
20/03/2015
15/03/2015
04/03/2015
25/02/2015
26/01/2015
12/12/2014
18/11/2014
05/11/2014
02/11/2014
01/11/2014
Depart of part 4
01/11/2014
belgium3 17/05/2014
malaysia3 08/05/2014
singapore 07/05/2014
26/04/2014
24/04/2014
brunei 21/04/2014
borneo 09/04/2014
15/03/2014
01/03/2014
26/02/2014
vietnam 05/02/2014
04/02/2014
thailand 11/01/2014
03/01/2014
depart 02/01/2014
Depart of part 3
02/01/2013
27/04/2013
19/04/2013
03/03/2013
03/02/2013
03/01/2013
07/12/2012
08/11/2012
24/10/2012
13/10/2012
03/10/2012
29/09/2012
24/11/2012
23/11/2013
Depart of part 2 23/11/2013
27/10/2011
02/10/2011
30/09/2011
16/09/2011
08/09/2011
02/09/2011
24/08/2011
24/07/2011
10/07/2011
09/06/2011
02/06/2011
15/05/2011
12/05/2011
09/05/2011
08/05/2011
07/05/2011
05/05/2011
05/05/2011
Depart of part 1 05/05/2011